Η αποστασία είναι παράδοση της δυναστείας Μητσοτάκη
Συνέντευξη στον Άγγελο Προβολισιάνο, εφ. Documento (07/05/2023)
Υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε σχέδιο αποστασίας με μετεκλογικά παζάρια τη στιγμή που κόμματα της ακροδεξιάς (εξαιρουμένης της περίπτωσης του μορφώματος Κασιδιάρη) είτε τίθενται εκτός εκλογικής μάχης είτε κλυδωνίζονται με αποχωρήσεις λόγω υπόγειων διαβουλεύσεων με «γαλάζια» στελέχη. Μήπως ο Κυριάκος Μητσοτάκης μηχανεύεται μία σύγχρονη εκδοχή του 1965;
Πριν από τον υποψήφιο βουλευτή ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με «καλλιτεχνικό» τρόπο, αποκάλυψε τις προθέσεις του όταν εξηγούσε πόσο ευρύχωρο χρώμα είναι το μπλε για να διευκρινίσει ότι θέλει κυβέρνηση ενός κόμματος αλλά βουλευτών πολλών χρωμάτων. Μπορούμε να φανταστούμε ένα δυστοπικό γκρίζο και όχι πολύχρωμο τόξο αποστασίας. Το έχουμε ξαναδεί στην οικογενειακή παράδοση της δυναστείας Μητσοτάκη. Ο κ. Καούκης μετέφερε την άποψη του αρχηγού του και τίποτε παραπάνω. Το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη είναι ότι παγιδεύτηκε στο αφήγημα που ο ίδιος έστησε και δεν έβλεπε όσα αντιλαμβανόταν και ο τελευταίος πολίτης. Ότι η αυτοδυναμία είναι δύσκολο εγχείρημα. Τον ευνόησε η συγκυρία το 2019 και θεωρούσε πως με την βοήθεια των ορδών παπαγάλων θα τα καταφέρει πάλι. Τώρα αντιλαμβάνεται ότι μετρά αντίστροφα. Γιατί ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που είναι πρώτο κόμμα η ΝΔ κυβέρνηση δεν προκύπτει. Και τότε θα γίνει ο ίδιος βορά στα στελέχη του κόμματός του που σιωπούν. Διότι ο συνδετικός τους κρίκος, η εξουσία. Για αυτό και ο ίδιος σπέρνει τον τρόμο απειλώντας θεούς και δαίμονες μήπως και διασωθεί. Ξεχνά όμως πως ακόμα και αν κοροϊδέψει τους ψηφοφόρους, το ψέμα του άμεσα θα αποκαλυφθεί. Και τότε η πτώση του θα είναι ηχηρή.
Στις εθνικές εκλογές του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ εξέλεξε μόλις έναν βουλευτή στην Α΄ Πειραιά. Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους πολίτες; Θα αντιστραφεί αυτή η εικόνα στις κάλπες της 21ης Μαΐου;
Δεν σας κρύβω ότι και εγώ είχα επηρεαστεί από τις δημοσκοπήσεις έως ότου ξεκίνησα περιοδείες, ήρθα σε επαφή με τον κόσμο, διαπίστωσα προσωπικά τη μεταστροφή του κλίματος. Στον Πειραιά, ο κόσμος με γνωρίζει καλά. Συνομιλεί με οικειότητα, με ευθύτητα και με μένα και με τα στελέχη της δημοτικής μας παράταξης. Όμως ως πριν μερικούς μήνες ήταν αμήχανοι ή επιφυλακτικοί. Σήμερα έρχονται οι ίδιοι και ρωτούν. Θέλουν να μάθουν, διαμαρτύρονται για την καθημερινότητά τους, τους πνίγει η αδικία που διαμορφώνουν οι επιλογές της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Οπότε ναι, η εικόνα έχει ήδη αντιστραφεί και όλα δείχνουν τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Η μάχη στην Α’ Πειραιά, μια γαλάζια κατά κύριο λόγο περιοχή είναι ιδιαιτέρως σημαντική για αυτό και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας την επέλεξε ως μία από τις περιφέρειές του. Είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρουμε.
Το κυκλοφοριακό αποτελεί μείζον πρόβλημα για τους πολίτες του Πειραιά. Έχετε σχέδιο για την αντιμετώπισή του;
Κύριε Προβολισιάνε αυτό είναι από μόνο του ένα θέμα για το οποίο θα μπορούσαμε να μιλάμε επί ώρες. Θα σας απαντήσω όσο πιο σύντομα μπορώ: ναι υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που καθιστά την πόλη του Πειραιά μη βιώσιμη. Το επεξεργαζόμαστε με τους επιστημονικούς συνεργάτες μου από το 2010, το προτείναμε και στις τρεις τελευταίες δημοτικές αρχές Φασούλα, Μιχαλολιάκου, Μώραλη. Το κάναμε κεντρικό θέμα στις δημοτικές εκλογές του 2019 και στη θητεία μου στο Δημοτικό Συμβούλιο ως σήμερα. Λύση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς (ΜΣΤ) με ανάπτυξη των δυνατοτήτων να κινηθούν άνετα οι πεζοί και τα ποδήλατα εις βάρος της δυνατότητας άνετης κίνησης των ΙΧ. Δηλαδή με δύο λόγια, νέες γραμμές Μετρό και Τραμ, νέοι πεζόδρομοι και διευρυμένα πεζοδρόμια, έλεγχος της εφιαλτικής παράνομης στάθμευσης, σε διπλές-τριπλές σειρές παντού, σε λεωφόρους, πεζοδρόμια, πεζόδρομους και πλατείες. Θυμίζω ότι η γραμμή του Μετρό προς Πειραϊκή αχρηστεύθηκε λόγω των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας Σουφλιά και της αδυναμίας των δημάρχων του Πειραιά να παρέμβουν. Και επιτέλους απαιτείται νέα κυκλοφοριακή μελέτη για τον Πειραιά με εκτεταμένες ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης.
Επίσης, πολλοί ρωτούν τι θα γίνει με την ανάπλαση της Πειραϊκής, όπως επίσης με τον προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.
Για την Πειραϊκή, με τη Ρένα Δούρου και τον Γιώργο Γαβρίλη είχαμε εγκρίνει και χρηματοδοτήσει την ανάπλαση της. Την αφαίρεση των μπάζων του Σκυλίτση και τη δημιουργία ενός σύγχρονου μεγάλου αρχαιολογικού περιπάτου, ισάξιου του αθηναϊκού της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, όπως τον θεσμοθέτησαν ο Τρίτσης και η Μερκούρη στον Πειραιά τότε. Ο Δήμος καθυστέρησε δυστυχώς, έφερε μία κακής ποιότητας μελέτη για το μισό έργο χωρίς την απαραίτητη αποχωμάτωση των μπάζων και με πολλαπλάσιο κόστος από το απαραίτητο. Αυτά πρέπει να αναθεωρηθούν ταχύτατα και να προχωρήσουν στη σωστή κατεύθυνση.
Σε ότι αφορά την Cosco, μόλις πριν λίγες ημέρες δημοσιεύθηκε νέα απόφαση του ΣτΕ που απαγορεύει τη συνέχιση του προβλήτα κρουαζιέρας. Έχει γίνει ρουτίνα πλέον. Δικαστήρια, κινήματα και σύσσωμη η αυτοδιοίκηση των πειραϊκών δήμων προσπαθούν να εμποδίσουν το ξεσάλωμα των Κινέζων στα περιβαλλοντικά θέματα. Τους είχαμε προειδοποιήσει. Μας υποτίμησαν. Κακό του κεφαλιού τους. Ποντάρισαν στον κύριο Μητσοτάκη και έχασαν. Τώρα βρίσκονται με τα έργα στον αέρα και την Ευρωπαϊκή Ένωση να ζητάει πίσω τα χρήματα. Η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο σκληρή για την Cosco αν δεν συμμορφωθεί στους ευρωπαϊκούς και εθνικούς περιβαλλοντικούς νόμους.